Székely József Református Általános Iskola – „Jó gyakorlat!”
Az alsó tagozaton két olvasás órát nézhettünk meg a 4. és a 2. osztályban. Mindkét óra feladata a meglevő ismeretek bővítése és elmélyítése volt. Az előző órán olvasott történetek szövegének tevékenységgel történő feldolgozása, jobb megértése volt a cél.
Érezhető volt az osztályoknál, hogy rendszeresen tartanak ilyen órákat, mert a csoporton belüli szerepek kiosztása zavartalanul megtörtént, a csoportos feladatok megoldását azonnal elkezdték és rész vett a feladatok megoldásában. A végén nagyon ötletes, kreatív beszámolók születtek, amelyeket nagyon nagy élvezettel készítettek a tanulók. Az egyéni, személyre szabott feladatokkal, rendkívül jól tudott minkét tanító differenciálni, így láthattuk, hogy a gyengébb képességű gyerekeknek is sikerélményben volt részük, amely tovább lendíti őket a tanulás folyamatában.
Különösen tetszett, hogy az értékelésnél főként a jóra helyezik a hangsúlyt és csak tanácsot adnak, segítenek a nem feltétlenül jól sikerült feladatmegoldóknak.
Hozzászólok