alap_logo_

Óra reflexió – Tápióbicske

Az órán minden tanuló szorgalmasan, fegyelmezetten dolgozott. Felmerült bennem a kérdés, hogy egy átlagos napon is így viselkednek-e vagy csak, mert volt nézőközönségük. Ezzel a módszerrel nagyobb szabadságot kapnak a gyerekek, lehetőségük lett volna a rendbontásra is.


Nyílt végű kérdésnél nagyobb esély van a kreativitásra, nem arról szólt a feladat, hogy egy konkrét mondatot kikeressenek a tankönyvből. Lényeg, hogy tudják, merre kell keresniük a könyvben. Viszont ahhoz is szükség van egy tudásszintre. Ez a későbbiekben is nagyon hasznos, mert a megtanultak nagy részét elfelejtik, de ha tudják, hol kell keresni, fellapozzák a könyvet és utána olvasnak. A kicsit lustább gyerekeknél is segít, akik otthon nem fordítanak annyi időt a tanulásra.


Segítheti az egymás elfogadását, van aki könnyebb feladatot kap ugyanazért az osztályzatért. Nagyon jó ötlet a falra kiírt gondolatok. A testnevelés óráimra én is többször vittem be a következő képet.