alap_logo_

Jó gyakorlat – Szentmártonkáta – reflexió

2015. október 8-án két KIP módszerrel megtartott tanítási órát láthattunk. A 8. osztályos irodalom óra rendkívül tetszett. Először idegenkedtem a nyílt végű feladatoktól, de rájöttem, hogy ez egy irodalom órán igen is, hogy helyénvaló. A kolléganő pontosan arra irányította rá a gyerekek figyelmét, hogy az irodalom nem egy fix, törvények által irányított dolog, hanem a befogadótól függő képlékeny massza, és ezt a gyerekek szemmel láthatóan értették is. Nagyon jók voltak a feladatok. A gyerekek élvezték a gyakorlatokat. Természetesen én is én is jól éreztem magam az órán, nagyon hamar elrepült az a 45 perc. Tetszett. A 6. osztályos történelem óra hagyott bennem némi kétkedést, hiszen a történelem az tények sorozata, tehát új ismeret nyújtásakor nem tudom megítélni, hogy mennyire megvalósítható a nyílt végű feladat. Gyakorló órára mindenképpen jónak tartom a KIP módszert, de szívesen láttam volna ezzel a módszerrel egy új anyagot feldolgozó órát is. Összegezve: nagyon tetszett mind a két óra.

                                                                                     Széplaki Ferenc